Saturday, October 18, 2008

BILA KITA SAYANG ORaNG TU......

Bila kita syg org tu
Kita terima je apa yg org tu kata
Tp bila dia kata kat kita?
Hati kata takpe manusia tak perfect....

Bila kita syg org tu
Kita tnggu dia lame pn x pe
Tp bila dia tnggu kita???dia mrh2
Hati kata ala, adatlah ada yang mnnunggu n dtnggu....

Bila kita syg org tu
Kita x tdo pn x pe lyn dia yg tgh bosan,Tp bila kita bosan
Ada dia lyn kita?
Hati kata x pe dia busy kot.....

Bila kita syg org tu
Kita gdh ngan dia, kita diam je
Tp dia heboh 1 dunia
HAti kata x pe, dia tension tu.....

Bila kita syg org tu
Kita kol nak ckp ngan dia
Tp dia bg phone kat org len
Bila jd cm2, x pe
HAti kata, x pe, lyn je, kwn dia,
kwn kita gak....

Bila kita syg org tu
Kita bercerita dgn dia,ibarat crita ngan
tunggul lg baik
Tp bila dia bercerita ngan kita
Kita dgr, sepatah2 kite ingt
Hati kata x pe syg la katakn...

Bila kita syg org tu
Kita n dia lapar
Tp kita bg sume roti kita kat dia
Hati kata, ala jagalh Hati dia, sian dia...

Bila kita syg org tu
Kita sanggup bg dia rest bila dia letih,
Tp bila kita letih, dia srh jugak
kita lyn dia bila dia bosan
Adil ker?
Hati kata, ala bukan selalu pun..

Bila kita syg org tu
Kita jadi cam org gila apbla dengar dia sakit,
Tp bila kita sakit,Dia siap kuar ngan kwn2 dia meraikanhari kesakitan kita,
Hati kata, ala x pe, x kn dia nak
berkepit ngan kita 24 jam....

Bila kita syg org tu
Kita x prnh pntingkan diri sndri
Tp dia hpokrit thp gaban
Hati kata x pe, dia mmg cm2 kene lah trima..

Bila kita syg org tu
Kita x snggp tngk dia derita
Tp dia x prnh hargai diri kita,
Hati kata, tau x btapa kita syg kan dia????

Bila kita syg org tu
Kita snggup tngglkn dia selama2nya
untk dia bhgia
Tp adakah dia tahu pngrbanan yg kitalakukan itu???...







kadang-kadang diri ini merasakan bahawa mendiamkan diri seribu kali lebih baik dari bersuara..biarlah kita meminati seseorng itu tanpa mengucapkannya..mungkin itu yang terbaik buat masa ini!!! =-/

5 comments:

yananana said...

when we love someone,its the patience that what we require the most..tak gitu? :)

midie said...

hamidie07
hurm ya btol!!!
10 markah utk akak!!!

[[ Sakura ]] said...

midie akak sedeh baca " bila kita syg orang tu " nie!!!
nangis2...

midie said...

hurm tu la...heheheh
sedey kan..
berat mata memandang berat lg bahu yg memikul..hehehe

-maRs- said...

midie...
macam pnah mengalami satu pengalaman yang mencabar je???
aish!
sdh plk akak baca...
kenyataanya,bila kita syg org,2la jadinya....
jz kn pandai2la pk tentang diri sendiri gak kan??...
nway,great post..:)