Saturday, August 23, 2008

assalamualaikum!!!

hari nie aku nak bawakan satu situasi...
dalam idup yang penuh dgn dugaan n cabaran nie apa yang korang cari???
kejayaan???
kekayaan???
ataupun kepuasan duniawi semata-mata???
Dalam idup nie kite kne ada matlamat, kalau tak hidup nie kosong jer...ibarat tin kosong yang bunyi je lebih isinya takde!!
sebenarnya setiap apa yang kite lakukan mesti kne dengan caranya-nak wat minuman sedap gula,air susu mesti secukup rasa. Same goes ngan idup kita mesti ada keinginan and kemahuan...barulah bermakna idop nie!

kite tmpuh dunia yang penuh rintangan dugaan dan cabaran untuk mengenal dgn lebih mendalam siapa diri kite nie sebenarnya..HAri2 yang mendatang seakan mengerti kehendak hati. AKU INGIN BERJAYA!!!

semua orang ada matlamat dan impian dalam idop..kite mesti lakukan sesuatu untuk menjadikan impian tu sebuah realiti dan dalam mengejar impian kadang kala lita alpa akan tujuan hidup yang sebenar...

Jadi walauapapun yang kite lakukan .janganlah lupa akan tujuan hidup kita yang sebenar...bak kata orang putih "back to basic"

kite boleh mengejar segala macam yamg kita mahu. tetapi jika tidak mendapat keredhaanNya , thus this life is meaningless..remember that!!


Menjadi manusia sebagai khalifah Allah di bumi ini adalah satu tanggungjawab yang besar. Hidup kat dunia ni sekali jer..be wise in watever u do..pepatah melayu ada menyebut"telajak perahu boleh ditarik semula...telajak tindakan menyesal sepanjang masa"

oleh itu stiap tindakan dalam hidup nie haruslah selaras @ selari dengan kehendakNya, barulah mendapat kemanisan hidup di dunia dan mendapat keberkatan untuk hidup sesudah mati..amin

No comments: